Sebanyak 1741 item atau buku ditemukan

Frank Wood's A-Level Accounting

This edition of Frank WoodÕs A-level Accounting has been restructured to match closely the AQA A-level syllabus, now covered in the first fifteen chapters. In particular coverage of partnership accounts, now in one chapter; all company accounting is covered in one chapter; and standard costing and variance is covered in a single chapter. The book builds on a first course in accounting and includes coverage of the more advanced aspects of financial and management accounting. As well as providing instruction and practice in the preparation of accounting information, the text stresses the need for students to understand the business reasons behind accounting techniques. A continuing strength of the book is the large amount of question material. Recent past questions from the main examining bodies are included as well as a useful guide to examination techniques at A-level.

This edition of Frank WoodÕs A-level Accounting has been restructured to match closely the AQA A-level syllabus, now covered in the first fifteen chapters.

Accounting, Chapters 1-13

This is the paperback split (Chapters 1-13) from Accounting, 24e. Important Notice: Media content referenced within the product description or the product text may not be available in the ebook version.

This is the paperback split (Chapters 1-13) from Accounting, 24e. Important Notice: Media content referenced within the product description or the product text may not be available in the ebook version.

Advances in International Accounting

This is a refereed, academic research annual, devoted to publishing articles about advancements in the development of accounting and its related disciplines from an international perspective. This serial examines how these developments affect the financial reporting and disclosure practices, taxation, management accounting practices, and auditing of multinational corporations, as well as their effect on the education of professional accountants worldwide.

This is a refereed, academic research annual, devoted to publishing articles about advancements in the development of accounting and its related disciplines from an international perspective.

Manajemen

Para mahasiswa sekarang ini adalah para manajer di masa mendatang. Mendekati permulaan abad baru ini, beberapa nilai dan pendekatan baru terhadap manajemen mulai muncul banyak di antaranya yang sebenarnya sudah ada di depan kita. Dalam abad ke-21, suasana kerja akan berbeda dengan suasana kerja yang ada sekarang. Keanekaragaman budaya, etika dan tanggung jawab sosial, perekonomian global dan kualitas menjadi perhatian penting dalam dunia kerja di abad mendatang. Indeks mulai berubah, baik dalam tingkatan teknologi maupun manusianya. Buku Manajemen ini memperkenalkan dasar-dasar manajemen apabila diterapkan dalam lingkungan kerja sekarang. Tujuan yang pertama adalah berusaha untuk mencakup topik-topik yang tepat yang kedalamannya disesuaikan dengan mahasiswa baru. Tujuan yang kedua adalah menyajikannya dengan suatu cara yang menarik dan praktis, yakni suatu cara yang menuntut perhatian mahasiswa serta mendorong mereka untuk secara aktif mengaitkannya dengan hal-hal yang terdapat di sekitar mereka. Untuk menekankan pentingnya mempelajari peran manajer, terutama dalam lingkungan yang dinamis seperti sekarang ini, setiap dalam buku ini akan diawali dengan: Manajemen Dewasa Ini, yakni suatu gambaran atau pengenalan diri yang menuntut perhatian kita terhadap isu-isu paling akhir yang sesuai dengan suasana kerja baru dalam abad ke-21. Gambaran yang dimaksud adalah apa yang secara nyata terjadi dalam perusahaan, sedangkan pengenalan diri menyangkut isu-isu manajerial yang harus diketahui oleh para mahasiswa agar berhasil sebagai manajer dalam lingkungan bisnis yang dinamis seperti sekarang ini. Kombinasi keduanya diharapkan mampu memberikan pandangan yang berimbang tentang isu-isu yang dihadapi oleh para manajer dewasa ini serta keahlian yang diperlukan bagi para manajer di masa mendatang. Dalam buku ini dibahas pula sejarah perkembangan manajemen, etika dan tanggung jawab sosial, manajer dan peran-perannya, sumber daya manusia, kepemimpinan, konflik, mengelola kelompok dan tim hingga teknologi informasi. Semua topik tersebut merupakan topik-topik yang berkaitan erat dengan aktivitas sehari-hari manajer dan manajemen dalam suatu organisasi.

Indeks mulai berubah, baik dalam tingkatan teknologi maupun manusianya. Buku Manajemen ini memperkenalkan dasar-dasar manajemen apabila diterapkan dalam lingkungan kerja sekarang.

Analisis Kredit untuk Credit (Account) Officer

"""Bisnis bank adalah bisnis berisiko (bank is a risk business), demikian ungkapan yang banyak dipakai orang untuk menggambarkan karakteristik bisnis bank. Mengapa? Karena dalam kegiatannya bank menyalurkan dana ke pihak tertentu (dalam bentuk kredit) dengan menggunakan dana pihak lain. Salah satu faktor yang menentukan kelancaran bisnis bank adalah keberhasilannya mengelola kredit yang disalurkan tersebut. Agar kredit yang disalurkannya adalah kredit yang layak, bank mengembangkan suatu proses seleksi atas seluruh proposal kredit yang ia terima. Salah satu komponen penting dalam proses tersebut adalah Analisis Kredit. Walaupun ada bank yang memisahkannya, di sebagian besar bank, fungsi Analisis Kredit ini dilakukan oleh Credit Officer atau Account Officer, yaitu officer yang menangani account (debitor) sehari-hari. Karena itu, adalah mutlak bagi seorang Credit (Account) Officer (AO) untuk menguasai teknik-teknik Analisis Kredit agar dapat memberikan rekomendasi yang tepat. Pada dasarnya, ada dua jenis analisis yang dilakukan seorang Credit (Account) Officer dalam mengevaluasi suatu proposal kredit, yaitu analisis terhadap data kualitatif dan analisis terhadap data kuantitatif. Buku ini menguraikan berbagai teknik Analisis Kredit yang berkaitan dengan kedua hal tersebut. Pendekatan yang digunakan adalah pendekatan praktis dengan bahasa yang lugas. Dilengkapi dengan banyak contoh dan studi kasus, buku ini benar-benar ditujukan untuk Anda yang akan atau sedang berkecimpung di bank sebagai Credit (Account) Officer, Loan Officer, atau Credit Analyst, serta untuk Anda yang tertarik dengan masalah analisis kredit bank. """

Karena itu, adalah mutlak bagi seorang Credit (Account) Officer (AO) untuk menguasai teknik-teknik Analisis Kredit agar dapat memberikan rekomendasi yang tepat.

Business Research Methods and Statistics Using SPSS

Business Research Methods and Statistics Using SPSS provides a simple, easy to follow, and non-mathematical approach to understanding and using quantitative methods and statistics. It is solidly grounded in the context of business and management research, enabling students to appreciate the practical applications of the techniques and procedures explained. The book is comprehensive in its coverage, including discussion of the business context, statistical analysis of data, survey methods, and reporting and presenting research. A companion website also contains four extra chapters for the more advanced student, along with PowerPoint slides for lecturers, and additional questions and exercises.

The book is comprehensive in its coverage, including discussion of the business context, statistical analysis of data, survey methods, and reporting and presenting research.

Marketing Research Essentials

When conducted properly, marketing research can lead to better products, improved services, and a higher level of customer satisfaction. Written by marketing research professionals with over 40 years combined experience, this book is packed with the hottest trends, insights, and advances in the field. It presents a snapshot of the way cutting-edge marketing research is practiced today. * Provides real-world, user-oriented coverage through a highly-engaging writing style. * Discusses some of the ways the Internet is affecting marketing research. * Highlights real companies such as The National CattlemanaEUR(TM)s Beef Association, Wal-Mart, Fast Company magazine, Bose Corporation, and LaQuinta Inns. * Includes Marketing Research War Stories about the trials and tribulations of conducting marketing research that help readers recall important concepts in the text. * Examines ethical dilemmas that marketing researchers face.

Written by marketing research professionals with over 40 years combined experience, this book is packed with the hottest trends, insights, and advances in the field.

Marketing Research and SPSS 10.0 SE

For graduate level marketing research. This text presents a comprehensive look at both the principles and practices of marketing research with balanced coverage of qualitative and quantitative material. Written from the perspective of marketing research users, the Third Edition reflects current trends in international marketing, ethics, and the continuing integration of technology. Includes 10.0 SPSS in back of every student copy.

For graduate level marketing research. This text presents a comprehensive look at both the principles and practices of marketing research with balanced coverage of qualitative and quantitative material.

SPSS Manual for Business Statistics

The SPSS® Manual is organized to follow the sequence of topics in the text, and contains an easy-to-follow, step-by-step guide on how to use SPSS to perform statistical processes.

The SPSS Manual is organized to follow the sequence of topics in the text, and contains an easy-to-follow, step-by-step guide on how to use SPSS to perform statistical processes.